Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Dag 1, We gaan opweg!

We hadden, redelijk lastminute, het plan bedacht dat we er even uit wilde gaan maar niet te ver weg wilde, en gewoon alles op ons gemakje...dus dan ga je naar een plek toe waar je de weg al een beetje weet, Bollendorf in Duitsland. We zijn al vaak op camping Altschmiede geweest, dit een een geweldige camping aan de rivier en in een mooie omgeving waar we lekker kunnen wandelen, maarja....hebben we zin om voor 5 dagen onze hele hebben en houden in te pakken om daar te kunnen staan, eigenlijk niet. Dus opzoek gegaan naar huurtenten, en al snel bedacht dat we dichtbij een camping weten die tenten verhuurd. Gekeken op de site en maar direct een tent gereserveerd op camping Freibad in Echternachterbruck. En vandaag gaan we daar dus lekker naartoe, nieuwe camping maar in een vertrouwde omgeving. Met ongeveer 4,5uur rijden waren we in de buurt, maar konden nog niet inchecken dus eerst maar even de boodschappen doen en lekker struinen in de nabijgelegen winkels in Bitburg. Later op de mi
Recente posts

Dag 2, Wandeling - Grune Holle

We hebben heerlijk geslapen en na het ontbijt pakken we onze spullen in voor een wandeling in de buurt. We rijden naar het verder op gelegen plaatsje 'Bollendorf' en rijden de berg op en parkeren de auto bij het 'Waldhotel Sonnenberg'. We lopen de berg af naar beneden omdat we dachten dat daar de ingang van de wandeling was, maar natuurlijk lopen we eerst een heel stuk verkeerd en als je de berg af bent gelopen dan moet je dit ook weer omhoog. Maar dan nog verder, want de wandeling start boven het hotel. Eerst maar eens uitpuffen van deze klim bij het beginpunt. Je kan voor deze tocht een iPod huren bij een verhuurbedrijf in het dorp, tijdens de wandeling kom je langs een aantal highlights en als je dan de iPod aanzet dan krijg je een verhaal die wordt verteld door iemand uit het dorp. Leuk! maar wij lopen nu gewoon de wandeling zonder verhaal erbij. We lopen bergje op en bergje af..... en komen vervolgens bij de 'Grune Holle'. Hier moeten we doo

Dag 3, Winkelen en een stuk van het Romerpfad wandelen

In de ochtend rijden we naar de stad 'Trier'. Hier struinen we even heerlijk door de warenhuizen en langs de winkeltjes in de stad. Met een paar gevulde tasjes zijn we rond 2uur weer bij de auto aangekomen en besluiten om nog even lekker een stukje te gaan wandelen want het is heerlijk weer. We rijden naar het nabijgelegen plaatsje 'Kordel'. Hier staat op de berg 'Burg Ramstein' en hier is het 'Romerpfad', een wandelroute van 10km langs bezienswaardigheden uit de Romeinse tijd en langs de watervallen. Beneden aan de berg parkeren we de auto en verruilen we onze slippers voor wandelschoenen. We gaan niet de gehele route lopen, maar we doen een stuk van de route. We lopen links de parkeerplaats af en gaan het pad op en al snel klimmen we steil omhoog naar de burcht. Hier aangekomen lopen we een stuk verder het pad op, en maken een mooie foto van een afstand. Dan komt er een splitsing en voor de gehele route moet je naar links, maar wij lop

Dag 4, rijden naar.........

Vandaag gaan we een stuk rijden door de omgeving, we komen hier vaker dus het is ook leuk om nieuwe dingen te zien. Ik heb op internet wat leuke dingen opgezocht dus we gaan zien waar we allemaal uitkomen. Als eerste zetten we de navigatie op de plaats 'Wierschem', dicht langs de Moezel. Hier staat ' Burcht Eltz ' en deze willen we gaan bezoeken. Na ruim een uur rijden gaan we van de snelweg af en rijden heerlijk over de bochtige wegen door het dal en de bergen. Dan ineens zien we bij het plaatsje Roes ' Burcht Pyrmont ' opdoemen en hier rijden we het pad op. Helaas is er een bruiloft aan de gang dus we stappen de auto weer in en rijden door. Even verderop stoppen we toch nog even om een foto te maken. We rijden verder en komen aan bij de parkeerplaats van Burcht Eltz, hier moeten we 2euro betalen om te parkeren. Er wordt aangegeven dat we met een busje of lopend naar de burcht kunnen. We doen weer onze wandelschoenen aan en lopen naar het wandelpad. Er w

Dag 5, de Irreler waterval, Felsenweiher en op familiebezoek

Vandaag gaan we geen lange wandelingen lopen, maar gaan gewoon een paar mooie, eerder bezochte, plekjes bekijken. De ' Irreler Wasserfalle ' liggen in het prachtige natuurpark Sudeifel. Over de waterval ligt een mooie houten brug. Bij watervallen denk je aan een hoge waterval maar dit is meer een wildwaterbaan van 140meter. Je kan er zomers gerust zwemmen en er wordt ook vaak geoefend met wildwater-kanoen. Jaren geleden hebben wij een idyllische plek gevonden in het plaatsje Ernzen. Als je te hard rijdt ben je zo weer uit het dorp, maar we volgde destijds een klein bordje en kwamen uit op deze plek. Dit wilde we nu weer gaan bekijken dus reden we erheen, alleen was er nu een grotere parkeerplek dichtbij en wat we in gedachte hadden dat we een stuk door het bos moesten lopen, langs een lange wand en dan naar boven klimmen kwam nu niet meer voor. We hoefde alleen nog het pad omhoog te lopen en kwamen uit bij de ' Felsenweiher ', de rotsvijver. Het was wel

Dag 6, terug naar huis met onderweg familiebezoeken

Helaas! na een paar heerlijke dagen weg komt altijd een einde en we gaan weer opweg naar huis. We pakken alle spullen in de auto en checken uit. De gehuurde tent was top en zeker de moeite waard om hier nog eens naar terug te gaan. We doen nog gezellig een bakkie koffie bij onze oom en tante en rijden in het begin van de middag richting Belgiƫ. Hier in de Ardennen woont familie van Niels en ze runnen daar een motorherberg 'Les Arondes'. Natuurlijk stoppen we even voor een kletspraatje want we zien ze natuurijk niet zo vaak. Dan is het inmiddels alweer na vijven en we moeten nog een paar uur rijden naar huis, dus we stappen in en zien elkaar snel weer! Thuis aangekomen is onze prinses blij aan het miauwen dat we er weer zijn en zo komt er weer een eind aan deze blog. Tot de volgende keer! Danielle & Niels